Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Intristická motivace a prožitek FLOW u žáků základní umělecké školy
Komárek, Tomáš ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této rigorózní práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů. Klíčová slova: flow; intrinsická motivace; hudební psychologie; hudební vzdělávání.
Transgenerational transmission of romani musical knowledge and skills in Klenovec and Kokava
Nuska, Petr ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Skořepová, Zita (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou transgenerační transmise hudebních znalostí a dovedností, tedy metodami hudebního vyučování a učení, v komunitě romských hudebníků v Klenovci a Kokavě na středním Slovensku. Práce bojuje proti hojně rozšířenému mýtu o vrozené romské muzikalitě a navrhuje alternativní vysvětlení domnělé romské hudební excelence skrze odlišnosti v jejich tradičním hudebním vzdělávání. První část práce shrnuje diskuzi o dědivosti hudebního talentu v přírodních a společenských vědách. Tato část dochází k závěru, že navzdory dlouhé diskuzi o této problematice a recentním objevům v genetice nemůžeme předpokládat, že za domnělou romskou hudebnost může být odpovědná vrozená genetická komponenta. V druhé části jsou představeny teoretické rozdíly v různých hudebně- vzdělávacích systémech (Merriam, Van den Bos, Turino) a je představen majoritní institiucionalizovaný vzdělávací system hudebního vzdělávání v České a Slovenské republice. Třetí část pak porovnává hudebně-vzdělávací systém majority s tradičními metodami hudebního vyučování a učení mezi Romy v Klenovci a Kokavě; jsou diskutována specifika těchto metod a jejich podílu na utváření romské hudebnosti. Páteří této komparace jsou data z autorova etnografického výzkumu. V závěrečné části je diskutována povaha změny hudebně-vzdělávacích metod,...
Prvky Orffova Schulwerku v českém všeobecném školství
VÁCHOVÁ, Pavlína
Diplomová práce je zaměřena na možnosti praktického využití prvků Orffova Schulwerku v českém všeobecném školství a je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována osobě Carla Orffa, Schulwerku obecně, Českému Schulwerku, hudebnímu vzdělávání a České Orffově společnosti. Čtenáři jsou stručně předloženy životopisné údaje osobnosti Carla Orffa, jeho pedagogická a skladatelská činnost. Dále je seznamován s historií Schulwerku, jeho principy, základními prvky a metodikou. Lze v diplomové práci nahlédnout poslání hudební výchovy v závislosti na Orffův Schulwerku. Na konci teoretické části je zmínka o seminářích České Orffovy společnosti. V praktické části je čtenář seznamován s metodikou, průběhem, výsledky a shrnutí výzkumu využití Orffovského instrumentáře na základních školách v Českých Budějovicích a okolí. Jsou zde k nahlédnutí i jednotlivé náměty pro využití hudebního nástroje v hudební výchově. Poslední oddíl je věnován ukázkám didaktických her s využitím Orffova instrumentáře.
Transgenerational transmission of romani musical knowledge and skills in Klenovec and Kokava
Nuska, Petr ; Jurková, Zuzana (vedoucí práce) ; Skořepová, Zita (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou transgenerační transmise hudebních znalostí a dovedností, tedy metodami hudebního vyučování a učení, v komunitě romských hudebníků v Klenovci a Kokavě na středním Slovensku. Práce bojuje proti hojně rozšířenému mýtu o vrozené romské muzikalitě a navrhuje alternativní vysvětlení domnělé romské hudební excelence skrze odlišnosti v jejich tradičním hudebním vzdělávání. První část práce shrnuje diskuzi o dědivosti hudebního talentu v přírodních a společenských vědách. Tato část dochází k závěru, že navzdory dlouhé diskuzi o této problematice a recentním objevům v genetice nemůžeme předpokládat, že za domnělou romskou hudebnost může být odpovědná vrozená genetická komponenta. V druhé části jsou představeny teoretické rozdíly v různých hudebně- vzdělávacích systémech (Merriam, Van den Bos, Turino) a je představen majoritní institiucionalizovaný vzdělávací system hudebního vzdělávání v České a Slovenské republice. Třetí část pak porovnává hudebně-vzdělávací systém majority s tradičními metodami hudebního vyučování a učení mezi Romy v Klenovci a Kokavě; jsou diskutována specifika těchto metod a jejich podílu na utváření romské hudebnosti. Páteří této komparace jsou data z autorova etnografického výzkumu. V závěrečné části je diskutována povaha změny hudebně-vzdělávacích metod,...
Intristická motivace a prožitek FLOW u žáků základní umělecké školy
Komárek, Tomáš ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této rigorózní práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů. Klíčová slova: flow; intrinsická motivace; hudební psychologie; hudební vzdělávání.
Psychologické aspekty prožívání flow u žáků Základní umělecké školy
Komárek, Tomáš ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této diplomové práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.